Γενικά Στοιχεία

Το βασικό χαρακτηριστικό της είναι η απροσεξία, η υπερκινητικότητα και η παρορμητικότητα. Η διάγνωσή της γίνεται όταν κάποια απ’ τα συμπτώματα έχουν εμφανιστεί πριν την ηλικία των 7 ετών και οι δυσκολίες που προκύπτουν να εμφανίζονται και στο σπίτι και στο σχολείο.

Χαρακτηριστικά γνωρίσματα ανά ηλικιακή ομάδα

Παιδιά 4-6 ετών

  • δεν κάθονται σ’ ένα μέρος
  • μιλούν συνέχεια
  • τρέχουν από τη μία μεριά του δωματίου στην άλλη.
  • βγαίνουν απ’ το σπίτι τρέχοντας χωρίς να ειδοποιήσουν τους γονείς τους
  • δεν κοιτούν αριστερά-δεξιά όταν περνούν το δρόμο
  • χαλούν ή χάνουν αντικείμενα
  • ανεβαίνουν στα έπιπλα
  • κουνούν συνέχεια τα πόδια τους
  • ψάχνουν τις τσάντες των επισκεπτών
  • πηδούν από τη μία ασχολία στην άλλη
  • κοιμούνται αργά
  • ξυπνούν νωρίς

         

 Παιδιά σχολικής ηλικίας

  • μοιάζουν αφηρημένα
  • δεν εστιάζουν την προσοχή τους
  • δεν ακούν τι λέει ο δάσκαλος
  • η προσοχή τους διασπάται με το παραμικρό
  • σηκώνονται από τη θέση τους
  • δεν μπορούν να τελειώσουν τα μαθήματά τους
  • ξεχνούν ή χάνουν βιβλία ή διάφορα σχολικά είδη
  • απαντούν χωρίς να περιμένουν τη σειρά τους ή χωρίς να ερωτηθούν
  • διακόπτουν
  • δεν περιμένουν στη γραμμή για να μπουν στην τάξη
  • δεν ακολουθούν τους κανόνες των παιχνιδιών
  • επηρεάζεται η σχολική τους επίδοση
  • χαμηλή αυτοεκτίμηση.

 

Τι μπορεί να κάνει ένας γονέας ή ένας δάσκαλος;

Τόσο οι γονείς ,όσο και οι δάσκαλοι μπορούν να βοηθήσουν το παιδί με το:

  • να ενισχύουν θετικά κάθε προσαρμοστική συμπεριφορά με ανταμοιβές σημαντικές για το παιδί.
  • να τοποθετούν σταθερά όρια στη συμπεριφορά του παιδιού (όχι τιμωρία)
  • να ελαττώνουν τα διεγερτικά ερεθίσματα (π.χ. το παιδί να παίζει με ένα φίλο, να μη χρησιμοποιεί επιθετικά-πολύπλοκα παιχνίδια)
  • να θέτουν μαζί με το παιδί μικρούς σύντομους στόχους και στα σχολικά μαθήματα, αλλά και σε διάφορες δεξιότητες και να ολοκληρώνει τον καθένα πριν προχωρήσει στον επόμενο, δίνοντας απλές ξεκάθαρες οδηγίες.
  • να κάνει το παιδί συχνά διαλείμματα
  • να κάθεται σε σημείο με τα λιγότερα οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα (πόρτα, παράθυρα, αντικείμενα πάνω στο θρανίο)

Η διαταραχή συνήθως διαγιγνώσκεται με σιγουριά όταν το παιδί πάει στο σχολείο, γιατί εκεί εντοπίζεται καθαρά η δυσκολία προσαρμοστικής συμπεριφοράς, η οποία είναι πιο συχνή στα αγόρια. Η διαταραχή παραμένει σταθερή μέχρι την εφηβεία και εξασθενεί στην ενήλικη ζωή.

 

Γκαϊτατζίδου Βαλεντίνα

Ειδική  Παιδαγωγός

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ARISTON TEST

PHOTO GALLERY

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ

Που θα μας βρείτε

ΚΕΝΤΡΑ ΠΑΙΔΙΟΥ ΕΦΗΒΟΥ & ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

1ο Κέντρο στην οδό Χατζημιχάλη 71 στη Φιλιππούπολη Λάρισας

2ο Κέντρο στην οδό Αριστείδου 6 & Κύπρου 105, Λάρισα (Είσοδος από Αριστείδου)

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας:

1ο Κέντρο: Τηλ./Fax: 2410615642, Κιν.: 6940441578

2ο Κέντρο: Τηλ./Fax: 2413018574, Κιν.: 6940441568

  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.